Formazione e ricerca
Attività Formative del Corso di Dottorato - 2020/2021
Academic writing in latex and academic presentation
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Advanced English for academic skills
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Agenda dell’organizzazione delle nazioni unite 2030 sullo sviluppo sostenibile, ricerca e diritto antidiscriminatorio: strumenti ed esperienze nelle università
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Artificial intelligence, cybersecurity e diritto
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Behavioral and experimental economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Luca Zarri, Simone Quercia, Maria Vittoria Levati
Comunicare la scienza: il ruolo dei ricercatori e il rapporto tra esperti, cittadini e istituzioni
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corporate governance
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Alessandro Lai
Corso di inglese B1/certificazione B1
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di inglese B2/certificazione B2
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di inglese C1/certificazione C1
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di lingua italiana per stranieri
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di programmazione con matlab
Crediti: 2
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di statistica medica con r
Crediti: 3
Lingua di erogazione: Italiano
Corso statistica base
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso statistica intermedia
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso sulla meta-analisi
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso teorico-pratico di microscopia di base
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Development economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Federico Perali
Diritto d'autore e brevetti
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Dissemination dei risultati della ricerca
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Econometrics for management
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Diego Lubian, Francesca Rossi, Alessandro Bucciol
Energy economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Luigi Grossi
English for academic presentations
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
English for academic writing
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Finance
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Mancini
Game theory
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Francesco De Sinopoli
Inequality
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Francesco Andreoli, Claudio Zoli
Introduzione al “public speaking”
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
La mia archeologia e la mia politica culturale
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Linguaggio di programmazione python
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Macro economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Michele Imbruno, Alessia Campolmi
Mathematics
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Letizia Pellegrini, Alberto Peretti
Microeconomics I
Crediti: 10,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Tamara Fioroni, Claudio Zoli, Martina Menon
Organization theory
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Rossignoli
Political economy
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Emanuele Bracco, Roberto Ricciuti, Marcella Veronesi
Presentazione programma horizon europe
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
Probability
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Marco Minozzo
Project writing per principianti
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Qualitative methodologies in management studies
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Rossignoli, Riccardo Stacchezzini
Quantitative methodologies in management studies
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Riccardo Scarpa, Diego Begalli
Seminario sugli organi di garanzia in materia di pari opportunità e prevenzione di fenomeni di discriminazione o di mobbing
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Software R
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Flavio Santi
Spin off e start-up innovative
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Statistics
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Catia Scricciolo
Supply chain management
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Barbara Gaudenzi
Tutelare il benessere psicologico nel percorso di dottorato: sviluppo e valorizzazione delle strategie e attitudini personali che predispongono alla soddisfazione professionale e collaborazione etica
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Organization theory (2020/2021)
Docente
Referente
Crediti
5
Lingua di erogazione
Italiano
Frequenza alle lezioni
Scelta Libera
Sede
VERONA
Obiettivi formativi
The objective of this course is to introduce students to fundamental questions and theoretical approaches in the study of organizations, and to the fundamental issues about organizational design. At the beginning a particular attention will be placed to the introduction of qualitative and quantitative research approach.
The readings are organized historically and thematically to capture the intellectual trajectories of organization theory and various shifts in emphasis: from workers to managers, from organizational processes to outputs, from studies of single organizations in their environments to studies of collective action in organizational populations and fields. Students are expected to complete all the readings prior to class.
Our primary goal is to cover the major theoretical approaches to organizations, and we will examine recent advances in theory and research that extend these approaches in interesting ways. During the course, students will develop a solid understanding of some of the major economic perspectives guiding the study of organizations and they will examine how different theoretical perspectives are tested.
The course does not presume specialized background in organization theory.
Programma
This course is designed to develop your skills in discussing and critiquing both arguments and evidence. Students not only need to understand the arguments, but also need to be able to talk about them and extend them. Each lesson’s readings will typically include some “classics” defining the particular perspective, some more recent theoretical and/or empirical developments of the perspectives, and either implicit or explicit critiques of the basic perspective.
Modalità d'esame
Article presentation & Discussion
40% - Each student will be required to present in front of the class and discuss at least one article assigned by teachers. The article presentation sessions will be organized as follows: at first, one student (presenter) will present the article (30-40 minutes) as he would be the author. At the end of the presentation two students (discussants), whose role has been assigned at least one week before, will discuss the article. Both the presenter and the discussants are required to highlight the main links with the theoretical concepts presented so far in the course. The article presentation will also help students to familiarize with the methodological issues (i.e. qualitative and quantitative research methods) in organizational theory.
Textbooks are not indicated as the study is based on materials distributed in class.
Assignment
60% - Each student will be required to write an original paper based on the literature covered in the course. The paper should present a conceptual/theoretical framework concerning an organizational level question. The paper must present an underlying theoretical rationale and contain the key elements of a theory as discussed in class. Each paper will be presented at the end of the course to the class.
Attività Formative della Scuola di Dottorato - 2020/2021
Offerta formativa della Scuola di Dottorato da definire
Docenti
Manzoni Elena
elena.manzoni@univr.it 8783Santi Flavio
flavio.santi@univr.it 045 802 8239Dottorandi
Loading...