Formazione e ricerca
Attività Formative del Corso di Dottorato - 2020/2021
Academic writing in latex and academic presentation
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Advanced English for academic skills
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Agenda dell’organizzazione delle nazioni unite 2030 sullo sviluppo sostenibile, ricerca e diritto antidiscriminatorio: strumenti ed esperienze nelle università
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Artificial intelligence, cybersecurity e diritto
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Behavioral and experimental economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Luca Zarri, Simone Quercia, Maria Vittoria Levati
Comunicare la scienza: il ruolo dei ricercatori e il rapporto tra esperti, cittadini e istituzioni
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corporate governance
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Alessandro Lai
Corso di inglese B1/certificazione B1
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di inglese B2/certificazione B2
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di inglese C1/certificazione C1
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di lingua italiana per stranieri
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di programmazione con matlab
Crediti: 2
Lingua di erogazione: Italiano
Corso di statistica medica con r
Crediti: 3
Lingua di erogazione: Italiano
Corso statistica base
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso statistica intermedia
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso sulla meta-analisi
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: Italiano
Corso teorico-pratico di microscopia di base
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Development economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Federico Perali
Diritto d'autore e brevetti
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Dissemination dei risultati della ricerca
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Econometrics for management
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Diego Lubian, Francesca Rossi, Alessandro Bucciol
Energy economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Luigi Grossi
English for academic presentations
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
English for academic writing
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Finance
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Mancini
Game theory
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Francesco De Sinopoli
Inequality
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Francesco Andreoli, Claudio Zoli
Introduzione al “public speaking”
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
La mia archeologia e la mia politica culturale
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Linguaggio di programmazione python
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Macro economics
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Michele Imbruno, Alessia Campolmi
Mathematics
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Letizia Pellegrini, Alberto Peretti
Microeconomics I
Crediti: 10,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Tamara Fioroni, Claudio Zoli, Martina Menon
Organization theory
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Rossignoli
Political economy
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Emanuele Bracco, Roberto Ricciuti, Marcella Veronesi
Presentazione programma horizon europe
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
Probability
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Marco Minozzo
Project writing per principianti
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Qualitative methodologies in management studies
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Cecilia Rossignoli, Riccardo Stacchezzini
Quantitative methodologies in management studies
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Riccardo Scarpa, Diego Begalli
Seminario sugli organi di garanzia in materia di pari opportunità e prevenzione di fenomeni di discriminazione o di mobbing
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Software R
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Flavio Santi
Spin off e start-up innovative
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Statistics
Crediti: 7,5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Catia Scricciolo
Supply chain management
Crediti: 5
Lingua di erogazione: Italiano
Docente: Barbara Gaudenzi
Tutelare il benessere psicologico nel percorso di dottorato: sviluppo e valorizzazione delle strategie e attitudini personali che predispongono alla soddisfazione professionale e collaborazione etica
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Supply chain management (2020/2021)
Docente
Referente
Crediti
5
Lingua di erogazione
Italiano
Frequenza alle lezioni
Scelta Libera
Sede
VERONA
Obiettivi formativi
The goal of this course is to provide the main knowledge about SCM, logistics and resilient supply chain.
The interface between strategic management and logistics is recognized as a priority for management in organization, and both practitioners and academics are analyzing when and how the management of the supply chain as a whole can represent a way for achieving the competitive advantage.
The scope of this Ph.D.’s course is therefore to describe definitions, strategic/operational objectives and characteristics of Logistics and SCM, and then to provide a theoretical framework of their integration. Lecturers aim also at describing the historical evolution of managerial approaches, in order to deeply understand strategic priorities and business techniques.
Lecturers will also describe how to conduct qualitative and quantitative research in SCM.
The application of different frameworks will be analyzed through industry examples with case studies.
The Ph.D.’s course has therefore the following objectives:
• to offer an opportunity for students to develop a richer understanding of these topics;
• to expose students to research policies, techniques, and approaches in logistics and SCM;
• to build a level of professionalism and awareness of issues, challenges, and opportunities in the global business community;
• to provide Ph.D. students with recent relevant publications.
Programma
The goal of this course is to provide the main knowledge about SCM, logistics and resilient supply chain.
The interface between strategic management and logistics is recognized as a priority for management in organization, and both practitioners and academics are analyzing when and how the management of the supply chain as a whole can represent a way for achieving the competitive advantage.
The scope of this Ph.D.’s course is therefore to describe definitions, strategic/operational objectives and characteristics of Logistics and SCM, and then to provide a theoretical framework of their integration. Lecturers aim also at describing the historical evolution of managerial approaches, in order to deeply understand strategic priorities and business techniques.
Lecturers will also describe how to conduct qualitative and quantitative research in SCM.
The application of different frameworks will be analyzed through industry examples with case studies.
The Ph.D.’s course has therefore the following objectives:
• to offer an opportunity for students to develop a richer understanding of these topics;
• to expose students to research policies, techniques, and approaches in logistics and SCM;
• to build a level of professionalism and awareness of issues, challenges, and opportunities in the global business community;
• to provide Ph.D. students with recent relevant publications.
Modalità d'esame
The evaluation of Ph.D. students is based on 2 assignments:
on classroom presentation and discussion of papers (30%)
Each student will be required to present in ‘live’ (Zoom) and discuss one article assigned by the teacher (10 minutes). Students are required to highlight the main links with the theoretical concepts of the course. The article presentation will help students to familiarize with theories and methodological issues (i.e. qualitative and quantitative research methods) in supply chain theory.
on a literature review to be written by each student at the end of the course (70%)
Each student will be required to write and present in ‘live’ (Zoom) a literature review related to a specific topic covered in the course. The literature review should be 4-5 pages long, and should be structured as a literature review for an academic paper, that has to be 1) theoretically grounded, 2) methodologically rigorous, 3) managerially relevant, and 4) written in a clear, concise, and compelling style.
The deadline submission and the presentations will be scheduled in a date to be defined.
Attività Formative della Scuola di Dottorato - 2020/2021
Offerta formativa della Scuola di Dottorato da definire
Docenti
Manzoni Elena
elena.manzoni@univr.it 8783Santi Flavio
flavio.santi@univr.it 045 802 8239Dottorandi
Loading...